Triedny a rodičovský kolektív na SOŠ – sila súdržnosti
Začiatkom školského roka prišli do prvej triedy 18 prváci, ktorí boli otvorení, zvedaví a trošku bojazliví. Všetci sa prihlásili na odbor informačnej a sieťovej technológie a dostali sa do 1.D triedy. Počas zopár týždňov sa stala skupina študentov dobrým kolektívom. Členovia kolektívu sa snažili a dokázali ľudsky obstáť situáciách a v učení dosiahnuť kvalitné výsledky. Polročné vysvedčenie im bolo potešením, lebo väčšina z nich dosiahol v učení výborné výsledky. Každý nový deň prinesie nové úlohy a výzvy, ktorými sa zaoberá triedny učiteľ, učiteľ a rodič. Spolupráca s rodičmi je od samého začiatku veľmi dobrá. Spoločne hľadáme riešenia, lebo našim spoločným cieľom je vychovať zo študenta ČLOVEKA, ktorý si nájde svoje miesto v spoločnosti. Byť rodičom a učiteľom je povolanie, poslanie. Triedny učiteľ nesie veľkú zodpovednosť a svoju úlohu musí brať vážne. Veľký dôraz sa kladie na dôveru. Je potrebné dôverovať študentom a zaslúžiť si ich dôveru. Každodenne som v kolektíve mojich študentov. Poznám ich starosti a každému mám aspoň jedno dobré slovo. Spoločne hľadáme riešenia na vzniknuté problémy. Žartovne hovorievam, že mám 29 synov (dve triedy) a dvoch vlastných doma. Som zodpovedný za nich. Som šťastný, že rodičia sú partnermi v spoločnej práci, vzdelávaní a výchove. Výsledok má každá spoločná práca a spoločné rozmýšľanie. Kolektív a dôvera má obrovskú silu. Verím, že tento triedny kolektív sa počas rokov zosilnie a neustále sa bude vyvíjať. Aká bude budúca generácia, taká bude aj samotná spoločnosť. Budovať spoločenský a hospodársky rozvoj je možné iba spoluprácou s inteligentnými, sebaistými a odborne pripravenými mladými ľuďmi. Levente Klőr, učiteľ, triedny učiteľ
« späť
×
|